/ Vragen stellen; kunst & kunde CR

Is jouw medezeggenschapsorgaan in staat om goede, open, heldere en krachtige vragen te stellen? Kan jouw medezeggenschapsorgaan doorvragen, écht doorvragen…
Tot de kern, daar waar het echt om gaat? 

Herken je misschien het gegeven dat je je zo goed had voorbereid maar dat jouw gespreksstof al na twee à drie vragen is opgedroogd? Dat de bestuurder je is ontglipt tijdens een overleg, dat hij op al jouw vragen een “slim maar vaag” antwoord klaar had en dat jij met je mond vol tanden staat en achterblijft in verbazing en met mogelijke frustratie?

 

Kom dan naar de training Vragen stellen kunst en kunde…

…want tijdens deze praktisch toegespitste training van een dag (twee dagdelen) gaat (een commissie van) jouw medezeggenschapsorgaan intensief aan de slag met écht luisteren en met het leren verwoorden van vragen die zich richten op wat je echt wilt weten.

 

Voor wie

Medezeggenschapsorganen:

  • Cliëntenraden;
  • Ondernemingsraden.

 

Opzet van de training

De dagelijkse praktijk van de medezeggenschap, jouw medezeggenschap, staat deze dag centraal. We bekijken alle facetten van het stellen van vragen. Alles gericht op verdere ontwikkeling van medezeggenschap en hoe je samen het meest effectief resultaten behaalt ondermeer door de juist vragen te stellen. We oefenen volop.

Door een persoonlijk intake per deelnemer zijn ook alle open inschrijvingen van Zetje altijd maatwerk. Jouw eigen praktijk en andere praktijkgerichte casussen bepalen voor een belangrijk deel de invulling van de training, ondersteund door beproefde theorieën.

 

Onderwerpen eendaagse training

Deze dag staat in het teken van het stellen van de juiste vragen om zodoende een écht gesprek te kunnen voeren.

  • Luisteren begint met goed kunnen luisteren; hoe goed luister jij?
  • Wat vind je lastig aan vragen stellen? Waar komt dat door?
  • Open vragen
  • Gesloten vragen
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Suggestieve vragen, doelvragen, onderhandelingsvragen
  • Oefenen, oefenen en….oefenen.


Te verwachten resultaten

Tijdens deze training oefen je intensief met het stellen van vragen.

Na het volgen van deze training weet je je eigen verbeterpunten m.b.t. het effectief vragen stellen. Je beschikt over inzichten en vaardigheden waarmee je bewust informatie bij de ander los kunt krijgen. 

 

Benodigde voorkennis

Deze training is te volgen voor zowel beginnende als ervaren leden.

 

Investering

De prijs is inclusief trainingsmateriaal, koffie, thee, lunch en frisdrank.

Elke deelnemer krijgt het praktische boek “Handboek Cliëntenraden".


Maatwerk

Uiteraard is het mogelijk om deze training exclusief voor jouw medezeggenschapsorgaan te boeken. Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden.

 


Duur Hele dag: 9.30 – 17.00 uur
Plaats Midden van het land / nader te bepalen.
Kosten De training kost € 425,00 per persoon (vrij van BTW).
Betaalmethode Bankoverschrijving naar: NL18 RABO 0339 5029 32

Meer informatie opvragen