/ Omgaan met ongewenst gedrag CR

Hoe komt het toch dat je je soms doodergert aan iemand zijn gedrag? Soms zo erg dat het je beperkt in jouw functioneren. Wat triggert jou nou werkelijk in dat gedrag? Belangrijker; hoe kun je hier mee omgaan? Wil je hiermee aan de slag en zoek je goede begeleiding?

 

Kom dan naar de training Omgaan met ongewenst gedrag!…

…want tijdens deze praktisch toegespitste training van twee dagen (vier dagdelen) ga je intensief aan de slag met het leren omgaan met ongewenst gedrag.

 

Voor wie

Voorzitters, leden dagelijks bestuur en leden van:

  • Cliëntenraden;
  • Ondernemingsraden.

 

Opzet van de training

De dagelijkse praktijk van de medezeggenschap, jouw medezeggenschap, staan deze dagen centraal. Gezamenlijk kijken we welke elementen van het gedrag als storend worden ervaren en hoe daar mee om te gaan.

Door een persoonlijk intake per deelnemer zijn ook alle open inschrijvingen van Zetje altijd maatwerk. Jouw eigen praktijk en andere praktijkgerichte casussen bepalen voor een belangrijk deel de invulling van de training, ondersteund door beproefde theorieën.

 

Onderwerpen eendaagse training

  • Deze dag staat in het teken van communicatie en gedrag, actie = reactie.
  • Waarom gedragen we ons zoals we ons gedragen?
  • Met welke bril op kijk je naar de ander? 
  • Hoe luister je naar de ander?
  • Het ijsbergmodel
  • Halo en Horn effect
  • De kracht van taal
  • Rapport
  • Representatiesystemen
  • Kalibreren
  • Transactionele analyse – de 3 EGO-toestanden
  • De dramadriehoek
  • Feedback geven en ontvangen

 

Te verwachten resultaten

Tijdens deze training word je je bewust van jouw communicatie met mensen die ongewenst gedrag vertonen. Je krijgt inzicht in communicatie- en gedragspatronen en de effecten daarvan op jezelf en de ander. Je leert om doelgericht en adequaat gedrag van anderen te benoemen en bespreekbaar te maken.


Benodigde voorkennis

Deze training is te volgen voor zowel beginnende als ervaren leden.

 

Investering

De prijs is inclusief trainingsmateriaal, koffie, thee, lunch en frisdrank.

Elke deelnemer krijgt het praktische boek “Handboek Cliëntenraden”

 

Maatwerk

Uiteraard is het mogelijk om deze training exclusief voor jouw medezeggenschapsorgaan te boeken. Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden.

 


Duur Twee dagen van 9.30 – 17.00 uur
Plaats Midden van het land / nader te bepalen.
Kosten Deze tweedaagse training kost € 725,00 per persoon (vrij van BTW).

Meer informatie opvragen